Kosz z pokrywką

Sznurek zakupiony w Polimexie jeszcze zimą tego roku, doczekał się swojej kolei i powstał z niego ten oto kosz z pokrywką. Wykonałam go z cienkiego sznurka bawełnianego, nie było na nim metki z grubością, ale na moje oko jest to grubość około 2,5-3 mm. Pasuje na szydełko 4-5 mm. Pracuje się nim bardzo przyjemnie i jak dla mnie lepiej niż grubszym sznurkiem 5-cio mm, ponieważ znacznie mnie męczy się ręka:). Co jest chyba logiczne ze względu na jego mniejszy kaliber.
     Kosz wykonuje się zaczynając od podstawy w kształcie koła, która w moim przypadku jest cała biała, na boki przechodzimy poprzez wkuwanie się w tylną nitkę ostatniego okrążenia podstawy. Później na zmianę wykonywałam rzędy gdzie wkuwałam się pod obydwie nitki, a następnie wkuwałam się szydełkiem tylko w tylną nitkę półsłupków poprzedniego okrążenia. Dzięki temu otrzymujemy wypukłą fakturę na ściankach kosza. Zapomniałam dodać, że całość wykonuje się jedynie półsłupkami. Na koniec wykonujemy denko z rączką do trzymania. Średnica kosza to 18 cm, a wysokość 13 cm bez pokrywki.
     Kolory wybrałam letnie czyli mięta, jasny żółty i biel. Ostatnio strasznie podobają mi się takie ciepłe połączenia, bo fajnie też cieszą oko gdy się patrzy na nie w pochmurne dni. Dzięki przykrywce możemy schować do środka coś, czego nie chcemy by inni wiedzieli:). Żeby nadać pokrywce jak i koszowi nieco sztywności, całość zanurzyłam w roztworze żelatyny, dzięki temu nic się nie rozchodzi na boki, a pokrywka jest sztywna i wygodnie się ją zakłada na kosz.
    Lubię takie praktyczne szydełkowe dziergadełka;)




Komentarze

  1. Bardzo mi się podoba :D. Świetne, wiosenne kolory i fajny kształt. Też muszę spróbować, bo nigdy jeszcze nie robiłam koszyczków, a takich rzeczy nigdy za dużo :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Ja uwielbiam kosze i koszyczki:) Polecam:)

      Usuń
  2. Hi hi jak w berecie :) super efekt :)
    Kolory oh !!! czuć energię !!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty