Biżuteria z hematytów

Nie wiem dlaczego, ale bardzo lubię hematyty. Widzę w nich naturalność, a że na rynku dostępne są różne ich formy, tym bardziej zachęca mnie to do tworzenia z nich biżuterii i łączenia ich z materiałami o innych strukturach czy połysku. 
   Kiedy zaczęłam czytać o właściwościach hematytów trochę zaczęły mnie intrygować. Dlatego dziś chciałabym Wam trochę o nich opowiedzieć. 
  Nazwa hematytów wywodzi się od greckiego słowa haema- krew, a słowo haimatites to krwisty, co nawiązuje do czerwonego zabarwienia po sproszkowaniu tego minerału. Minerał ten to nic innego jak tlenek żelaza(III). 
  Z tego też może wywodzić się oddziaływanie tych minerałów na organizm Uznaje się, że wpływają one pozytywnie na krew: jej wytwarzanie, krwiobieg czy tamowanie krwawień, a także ułatwiają wchłanianie żelaza. Poza tym, wpływają na regulację ciśnienia, nadmierne skurcze mięśni czy choroby pęcherza i kręgosłupa. 
  Podobno wpływają również na naszą sferę psychiczną, bo hematyty budzą radość życia, dodają odwagi i umacniają wolę, co brzmi moim zdaniem dość interesująco. 
  Hematyty mogą być zabarwione na kolor złoty lub mogą opalizować w różnych kolorach. Ja w tworzeniu biżuterii wykorzystałam różne formy, bo zarówno koraliki kuliste, kostki czy w kształcie misia, a także hematyty błyszczące i matowe. Oto kilka propozycji, które tradycyjnie czekają na swojego właściciel:). 
  Dajcie znać czy nosicie hematytową biżuterią i czy faktycznie ma takie wspaniałe właściwości:). 


Matowe i błyszczące hematyty oraz zielone, satynowe koraliki.  

Hematytowy miś i opalizujące kostki. 



Hematyty ze złotym połyskiem. 


Hematytowe sówki. 




Hematytowa sówka i opalizujące kryształki. 

Hematytowa sówka i opalizujące kryształki. 



Komentarze

  1. Bardzo mi się podoba Twoja biżuteria - ma to coś. Chciałabym coś kupić u Ciebie na Srebrnej Agrafce, ale mój mąż mówi, że jestem za stara na taki styl, ale może go kiedyś przekonam i kupię jakąś błyskotkę :) Bo mnie się bardzo podoba. Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No co Ty:) Nigdy nie jest się za starym:) Ja uważam, że życie jest za krótkie żeby się takimi rzeczami martwić:) Ostatnio widziałam Panie koło 60-tki, w ubraniach z Myszką Miki:)

      Usuń
  2. Śliczna delikatna biżuteria;) Wszystko wygląda bardzo fajne;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna biżu. Podoba mi się ten miś i te opalizujące koraliki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super prace! Zwłaszcza zawieszki mi się podobają. Niczym nie ustępują klasycznym, dostępnym tu: https://esclusiva.pl/Naszyjniki-z-wisiorkiem-zawieszkami które przypadają do gustu wielcbicielkom włoskiej biżuterii!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty