Recenzja książki "Szydełko - Techniki wykańczania i ozdabiania"

Ostatnio stwierdziłam, że muszę pogłębiać moją wiedzę szydełkową i tak oto stałam się właścicielką książki "Szydełko - Techniki wykańczania i ozdabiania" Pauline Turner. Przyznać muszę, że mam mieszane uczucia co do tej książki, aczkolwiek chyba jednak jestem bardziej na plus. Książka składa się z siedmiu rozdziałów i po krótce opiszę każdy z nich:
Rozdział 1 - jest to wstęp do książki, w którym autorka opisuje podstawowe narzędzia jakie przydają nam się w trakcie wykonywania projektów szydełkowych, wykonywania próbek czy wyliczeń i pomiarów przy wykonywaniu odzieży. 
Rozdział 2 - rozdział poświęcony jest perfekcyjnemu wykonaniu dzianiny. Przede wszystkim znajdziemy tu informację jak zacząć robótkę od węzełka czy np. łańcuszka z pikotkami, a także przydatne informacje o prawidłowym dodawaniu i odejmowaniu splotów i brzegach dzianiny, aby wyglądało to estetycznie. Z tego rozdziału dowiemy się również jak wykonać zaszewkę czy raglan, a także metody na łącznia włóczek bez przebijania kolorów. 
Rozdział 3 - to fachowe porady dotyczące wykończenia dzianiny. Znajdziemy tu przede wszystkim informację o prawidłowym prasowaniu dzianin szydełkowych, zwłaszcza mowa tu o elementach szydełkowych, które później doszywamy czy łączymy ze sobą, a także o łączeniu dzianin za pomocą szydełka lub igły.
Rozdział 4 - poświęcony jest wykonywaniu mankietów, plis, brzegów dzianiny oraz kieszeni. 
Rozdział 5 - znajdziemy w nim wskazówki prawidłowego wprowadzeniu koloru. Autorka opisuje również techniki ozdobnego obrabiania dzianin innymi kolorami niż kolor podstawowy. 
Rozdział 6 - poświęcony jest motywom i elementom ozdobnym. Autorka opisuje jak wykonać i do czego wykorzystać elementy geometryczne, ażurowe oraz jak wykonać ozdobne guziki, paski, frędzle, fontaź czy kwiaty. 
Rozdział 7 - to opisy dla kilku modeli do wykonania, w których wykorzystuje się rzeczy opisane w książce. 
Nie wiedziałam jak podejść do tek książki, więc opiszę jak ją widzę z punktu osoby, która przygodę z szydełkiem zaczęła trzy lata temu. Znalazłam w tej książce kilka przydatnych wskazówek, zwłaszcza w sprawach technicznych dotyczących zmieniania koloru, ozdobnych obramowań dzianin i ich łącznia np. ściegiem materacowym, którego nie znałam. Myślę, że część tej wiedzy wykorzystam, ale nie do końca jestem zadowolona z jej przekazania. Co prawda książką bogata jest w zdjęcia jednak opisy wykonania pewnych rzeczy nie do końca są dla mnie zrozumiałe i nie wiem czy wynika to z tego, że jestem typowym schematowcem tzn. wolę robić ze schematów niż opisów słownych czy z tego, że nie wykonuję tego w praktyce tylko sobie to wyobrażam jak ma być wykonane. Z całą pewnością stwierdzam, że książka ta nie nadaje się dla osób początkujących, a raczej średnio zaawansowanych. Podsumowując mimo wszystko uważam tę książkę za przydatną:) Koszt książki to 29,9, ale można kupić ją za niższą cenę jeśli dobrze poszukamy. Mam nadzieję, że recenzja okaże się choć trochę przydatna:) Pozdrawiam;)



Komentarze

Popularne posty