Lipcowy przegląd prasy

Choć wakacje w pełni, to czas również na wakacyjne wydania prasy szydełkowej i nie tylko:). Wolny czas można spędzić praktycznie np. możemy opalać się razem z szydełkiem i dziergać letnie twory. Tak więc zapraszam Was na przegląd prasy:)

1. Sabrina Robótki Extra - Szydełkowe arcydzieła - trzeba przyznać, że jak na wydanie serwetkowe jest naprawdę całkiem dobrze. W sumie ten numer zaliczam do udanych. Wzory zawarte w tym numerze są ciekawe i różnorodne jeśli chodzi o kształty, kolory czy techniki. Mamy tu wzory zarówno na serwetki, bieżniki jak i firaneczki, które różnią się od tych, które dotychczas prezentowane były w tych gazetkach. Mnie osobiście bardzo podoba się tytułowa przeplatanka:). Numer zaliczam do godnych polecenia, możecie bym nim miło zaskoczeni:).

zdj. bpv.pl

2. Diana Robótki Extra - Skarpetki & buciki dla bobasa - numer bardzo mieszany jeśli chodzi o techniki wykonywania bucików. Mamy tu wzory zarówno do zrobienia na drutach, szydełku czy do uszycia.
   Osobiście jestem trochę zawiedziona, że nie są to same wzory na szydełko, a i wydaje mi się, że tych do robienia na drutach jest więcej. Przyznać trzeba jednak, że urzekły mnie szydełkowe ażurowe buciki, które mogą być idealne np. na chrzest, jeśli tylko zmienimy włóczkę na białą.
 Znajdziecie tu również słodkie szydełkowe sandałki czy kapcie z głową lwa. Ogólnie myślę, ze numer jest udany, ale bardziej dla osób, które i dziergają na drutach i na szydełku.
  Mnie najbardziej urzekły buciki nawiązujące do owoców, ale niestety są do zrobienia na drutach. Jak pech to pech:).

zdj. bpv.pl

3. Diana Robótki 4/2017 - Okrągłe, kwadratowe i owalne - Ten numer z szydełkowymi serwetkami, również przypadł mi do gustu. Serwetki są naprawdę fajne, w różnych kolorach i kształtach. Są świeże i zachęcające do dziergania:).
    Bardzo podoba mi się tytułowa serwetka, a i bardzo spodobała mi się podłużna poduszka ze ślimaczkami, którą również widzicie na okładce.
  Tak więc to wydanie to nie tylko serwetki, ale także poduszka czy zawieszka na okno. Podobają mi się użyte pastelowe kolory, które królują w tym wydaniu, a i chrapkę mam na fajną serwetkę z trójkącikami w brzoskwiniowych barwach:).
  Numer oceniam na mocne 4 z plusem:).

zdj. bpv.pl

4. Wzory na szydełko 3/2017 - ten numer budzi we mnie mieszane uczucia. Jednocześnie bardzo mi się podoba, ale żakardy praktycznie poległy. Zaraz wytłumaczę dlaczego.
  Numer zaczyna się od bardzo małej szkoły szydełkowania i przechodzimy do wzorów podstawowych. Są to dość zwarte dzianiny, wykonane z użyciem podstawowych splotów. Jako dodatek mamy tu wzory na letnią bluzeczkę i bardzo fajną torbę, które niestety się powtarzają, bo mogliście je zobaczyć już kiedyś w wydaniu Małej Diany.
  Kolejny dział to wzory filigranowe, które są już o wiele ciekawsze i bardziej finezyjne. Mamy tu wzory nazwane jak np. baloniki, wysokie łuki, strzałki itp. W sumie to podzielono ten rozdział na ażurowe łuki, kwiatowe ażury, wplatając w ten dział wzór na szydełkową chustę z pajączków, szkołę szydełkowania trudniejszych wzorów i wzór na tunikę.
  Następnie przechodzimy do wzorów z pęczkami, ze skrzyżowanymi oczkami i do wzorów z głębiej wkłutymi oczkami. Wydaje mi się, że właśnie te trzy rozdziały są najciekawsze i podobają mi się najbardziej. Między wzorami znajdziemy opis wykonania sweterka.
   Największą bolączką jest dla mnie kolejny rozdział czyli żakardy. Rozpoczyna się on do małej szkoły szydełkowania. O ile wzory na żakardy o wzorze kratki, rombów, zygzaków itp. wyglądają nawet dobrze, to żakardy w róże, gwiazdki serca itp. są dla mnie wykonane naprawdę nie dokładnie, z rozmytymi wzorami i bardzo widocznymi przejściami nitki. Szczerze są to dwie strony męki dla moich oczu, ale pewnie korzystając z innych szkół szydełkowania, zrobimy to wiele lepiej, aczkolwiek ze wzorów skorzystać możemy.
  Numer kończy się kilkoma wzorami na bordiury szydełkowe.
Ogólnie była by piękna 5 za ten numer, ale żakardy obniżyły ocenę do czwórki z plusem. Aczkolwiek numer polecam, bo uważam, że mimo wszystko jest godny polecenia.

zdj. bpv.pl

5. Mollie potrafi nr 4/2017 - oglądając ten numer można się rozpłynąć na widok tych wszystkich cudowności zawartych w tym wydaniu.
  Co zainteresuje wielbicieli włóczki i szydełka?  Opis wykonania cotton balls, poncho na plażę, ażurowej torby Girl Boss, szydełkowej syrenki i jej przyjaciół czy pięknej kolorowej poduszki.
 Dość dużo jak na szydełkowanie, ale pozostałe projekty są również cudowne. Znajdziemy tu broszkę w kształcie flaminga, letnie hafty, pelerynkę na letnie upały czy dodatki w stylu Boho.
  Numer jest bardzo letni jeśli chodzi o wzory, a wzory na biżuterię bardzo zachęcają do wykonania modnych dodatków. Jeśli nie zainteresuje Was szydełko ani biżuteria, to możecie zrobić dmuchawce ze słomek do napojów czy kosz na pranie z rurek miedzianych. Teraz to już na pewno Was zachęciłam:)
  Numer można przejrzeć pod tym linkiem: https://ulubionykiosk.pl/demo/106-mollie-potrafi

zdj. ulubionykiosk.pl

Komentarze

  1. Muszę wybrać się do kiosku, bo dawno nie byłam. Fajnie, że robisz takie podsumowanie- wiem, czego szukać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Siedząc w domowym zaciszu, spokojnie czytam Twoje recenzje i już wiem, że wchodząc do sklepiku bez wahania sięgnę konkretną gazetkę. Nie muszę ślęczeć nad obrazkami we wszystkich. Zaufałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) Cieszę się, że mogłam pomóc:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty