Wrześniowy przegląd prasy szydełkowej

Dziś mamy pierwszy dzień jesieni, która przywitała nas pięknym i ciepłym dniem, przynajmniej w Katowicach. Na szczęście miałam dzisiaj wolny dzień i tak patrząc na moje robótki szydełkowe przeraził mnie trochę jeszcze ogrom pracy jaki potrzeba do tego, żeby je skończyć:) Część czeka na zablokowanie nitek, część już prawie ukończona, inne jeszcze w totalnej rozsypce, a mi się zachciało robić serwetkę z motywem orientalnym, którą nie wiem czy skończę do świąt:) Mimo, że jej rozmiary wcale nie są jakieś przerażające;) Dziś jednak przedstawię Wam mały przegląd prasy;)

1. Anna Robótki - Piękno szydełkowych motywów- Anna przedstawia nam tradycyjnie serwetki, ale w tym numerze są naprawdę urocze. Lubię jesienne wydania gazetek, bo pojawiają się wzory na serwetki w fajnych kolorach. Mam chrapkę na serwetkę z motylkami, która widnieje w dolnej części strony tytułowej. Poza tym znajdziecie wzory na serwetki składające się z kwadratowych motywów, owalne, podłużne czy klasyczne okrągłe. Fajnym pomysłem jaki znalazłam w tej gazetce, jest wykonanie zastawy stołowej składającej się z filiżanek, cukierniczki, talerza i małego wazonika. (zdj. bpv.pl)




2. Sandra Extra - Szydełkowe trendy - jest to już wydanie typowo jesienne, ale również pomysłowe. Znajdziemy tu wzory na już cieplejsze sweterki, a także dodatki z włóczki. Sweterki są różne zarówno w postaci narzutek na ramiona jak i długich swetrów, aż po ciepły płaszcz. Fajne formy z różnymi skosami czy ciekawymi elementami. Znajdziemy również opisy wykonania spódnicy czy sukienki szydełkowej, a z akcesoriów wzory na torby i ciepły szalik. (zdj. bpv.pl)



3. Akcesoria - Robótki na szydełko i druty - i tu moje rozczarowanie, ale nie wzorami a zawartością. Jeśli tytuł brzmi, że są to robótki na szydełko i druty to niech będzie chociaż tych wzorów w miarę równej ilości. A tak w tej gazetce, która liczy 51 wzorów, na szydełko mamy wzór na chustę szydełkową, torebeczkę szydełkową, etolę, torbę ze wzoru guzków, dwie czapki i najładniejszy ze wzorów, czyli wykonanie biało - czerwonego pledu i torebki z motywem wiatraczków. Pozostałe modele to modele tylko na druty lub takie gdzie szydełko potrzebne jest do ich wykończenia. Ten numer obronił zdecydowanie pled z poduszką. (zdj. bpv.pl)



4. Szydełkiem i na drutach nr 4/2015- praktycznie na zaglądam do tej gazetki, ale jakoś dzisiaj mnie podkusiło i musiałam ją kupić, W tej gazetce w przeciwieństwie do poprzedniej, większość to wzory tylko szydełkowe. Mamy tu schematy nie tylko na serwetki klasyczne, obrusy, bieżniki, narzutę wykonywaną techniką filetową, obraz z koniem, firaneczki, małe koszyczki, a także wzór na chustę i czapkę. Mnie skusił wzór na obrus na okrągły stół, który mam nadzieję, że będę kiedyś miała, a wzór przypomina mi koronkę koniakowską, która jest bardzo piękna i równie bardzo mi się podoba.     (zdj. makler.wroclaw.pl)



Komentarze

  1. Płaszczyk z okładki "Szydełkowych trendów" szalenie mi się podoba, ale chyba nie dałabym rady go zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nad nim myślałam;) Ale na razie nie porywam się na pracę, które nie wiem czy zrobię, chociaż chciałabym zrobić coś z ubrań:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty