Biżuteria kumihimo

Kochani, dziś trochę o biżuterii, która wiąże się z tajemniczą nazwą kumihimo. Nie jest to żadne zaczarowane zaklęcie, a nazwa dysku, który służy do wykonywania biżuterii ze sznurków lub koralików, które wcześniej zostały nawleczone na sznurek.
   Dyski do kumihimo mogą być okrągłe lub kwadratowe. Okrągłe pozwalają na splot przestrzenny, a prostokątne na splot płaski. Wykonane są z z czegoś w rodzaju pianki i posiadają wycięcia oznaczone cyframi lub literami, a w środku każdego dysku jest otwór. Cała filozofia polega na odpowiednim naprzemiennym przeplataniu ze sobą sznurków w odpowiednich kolorach.

Dysk okrągły:

https://pl.pinterest.com/pin/207658232791113359/
Dysk kwadratowy:
https://pl.pinterest.com/pin/432697476685432513/

Wzory do kumihimo określają układ sznurków w poszczególnych rowkach, gdzie następnie przez odpowiedni przeplatanie na przemian otrzymujemy dany wzór. Można znaleźć sporo filmików z nauką przeplatania.Gdy pojmiecie zasadę przeplatania sznurków bez problemu poradzicie sobie ze wzorem. Poniżej zamieszczam przykładowe wzory:

https://pl.pinterest.com/pin/443252788299157199/
https://pl.pinterest.com/pin/556968678900953353/
https://pl.pinterest.com/pin/455356212296171765/

Kumihimo było dla mnie wspaniałym początkiem powrotu do hand-made po operacji. Sznurki spokojnie można przeplatać lewą ręką (jeśli ktoś jest praworęczny jak ja:)). Jest to bardzo przyjemne zajęcia, trzeba tylko odpowiednio określić sobie długość sznurka. Żeby sznurki się nie plątały można dokupić odpowiednie szpulki lub znaleźć inny sposób okiełznania nitek np. nawijać na spinacze lub pudełeczka po starych rolkach do aparatu. 
  Do przeplatania na kumihimo używam sznurków satynowych lub bawełnianych. Na sznurki można też nanizać koraliki i dzięki temu można otrzymać sznur koralikowy. Jest to zastępstwo dla szydełkowych sznurów koralików, jeśli ktoś nie potrafi szydełkować. 
  Poniżej przedstawiam Wam moją biżuterię, która powstała dzięki tym pierścieniom. Mój ulubiony to zakręcony komplet i arbuzowy naszyjnik. Jest to fajna biżuteria, bo sznurki są przyjemne dla skóry i mają piękny połysk. Oto moje wytwory (część z nich dostępna jest na Srebrnej Agrafce):

Komplet dwukolorowy

Naszyjnik w romby

Mój ulubiony komplet. Bransoletka zakończona piórkiem. 

Arbuzowy naszyjnik

Neonowy naszyjnik

Bardzo energetyczny komplet. 

Delikatny komplecik, który już znalazł właścicielkę. 
Bransoletki:

Z kolorem intensywnej czerwieni. 

Z ważką

Bransoletki plecione na dysku kwadratowym:



A ten komplecik zrobiłam mamie z okazji Dnia Matki: 



Mam nadzieję, że chociaż trochę zainteresowałam Was tą techniką tworzenia biżuterii. 
Mam nadzieję, że słoneczka u Was też nie brakuje. 
Pozdrawiam serdecznie:) 


Komentarze

  1. Mam taki dysk, ale jeszcze się nie zabrałam za tę technikę. Fajne biżutki wychodzą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie stworzysz coś fajnego:) Polecam tę technikę, jest bardzo prosta:)

      Usuń
  2. Pierwszy raz widzę takie urządzenie , świetne bransoletki z niej wychodzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne urządzenie i super biżuteria :). Trudno jest mi się zdecydować który komplet najbardziej mi się podoba :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Super efekty! Śliczne rzeczy stworzyłaś :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty